Léto v Křížlicích 15.8 - 22.8. 2008

Seznam dop. potřeb   15.8   16.8   17.8   18.8   19.8   20.8   21.8   22.8

Letošní pobyt v Křížlicích je ve znamení spousty nových věcí. Jednak jsme se na poslední chvíli rozhodli změnit pravidla pro financování a pro děti z NZDM klubu Zvonice pobyt ještě trochu zlevnit. Také se pobytu zůčastňuje Lisa, dobrovolnice z Německa, která tímto týdnem u nás po roce končí. Poprvé na takovém pobytu je Katka, staronová pracovnice v klubu. Také s námi jede nebývalý počet dětí a to celkem 18, což považuji za velký úspěch. Věkové složení je oproti jiným pobytům také jiné, všechny dětí jsou ve věku mezi 7 a 12-ti lety. Také nás potěšila spolupráce s rodiči dětí, účastnících se pobytu.

Pátek 22.8   Tak pobyt nám v tento den končí, budeme muset uklidit chalupu, zabalit věci a vyrazit k domovu. Předpokládaný odjezd z Křížlic je ve 12.32, příjezd vlaku do Brodu je v 16.50 h. Děti počítám dorazí okolo 17.15 ke Zvonici, kde již budeme čekat s autem a batohy.

Čtvrtek 21.8   Ráno děti vstaly brzo, nasnídaly se a hned vyrazily na několik kilometrů vzdálenou farmu, kde chovají huculy a podivně vyhlížející skot. Na farmě děti jezdily na koních, krmily kozy a koně suchým chlebem, někteří dokonce čisttili koňská kopyta, a za odměnu si odnesly i podkovu. Na zpáteční cestě zchladily těla na koupališti. Po návratu a večeři jsme zakončili den i týden na Křížlicích noční hrou Bludičky s trifidy. Tak tedy snad za rok...

Středa 20.8   Ráno si děti opět trochu přispaly, a snídaně byla skoro v deset hodin. Po snídani se věnovaly úklidu odpadků pod okny, a pak vyrazily na borůvky. Borůvek se moc neurodilo, ale na koláč to doufáme bude stačit. K obědu byla tříbarevná kaše a smažený řízek. Po obědě proběhla diskuze na téma šikana, proložená několika hrami. K večeru jsme si zahráli slizovou válku, po které následovala důkladná hygiena a zasloužená večeře.

Úterý 19.8   V úterý ráno jsme se rozmýšleli, jestli vyrazíme na Hucul farmu, nebo ještě výlet odložíme. Nakonec jsme se poradili s předpovědí počasí a rozhodli, že na farmu půjdeme až ve čtvrtek. Dopoledne jsme upravovali masky, hráli hry a pobíhali po louce s detektorem. Odpoledne bylo pořádné vedro, tak jsme opět čeřili vodu na místním koupališti. Při návratu jsme si nasbírali dřevo na večerní oheň. K večeři byla výtečná krupicová kaše. Po večeři jsme připravili oheň, opékali buřty, jablka a chleba, později nám Hamid zahrál na kytaru. Oheň a tma za zídkou místního hřbitova mělo zvláštní kouzlo a náboj. Dnes si také pro Vojtíška přijel tatínek a odvezl si jej domů. Značně utahané děti se vysprchovaly a zalehly na kutě. Tentokrát ani dlouho neprotestovaly a během několika minut usnuly.

Pondělí 18.8   Pondělní dopoledne proběhlo v duchu stavění domečků v lese. Takém nás opustili Jirka s Jirkou. K obědu byl vynikající smažený květák a potěšit svou dobrou náladou nás přijel Hamid. Odpoledne jsme zchladili hlavy a těla v asi 3 km vzdálené koupací nádrži. Voda sice nebyla úplně teplá, ale to nám celkem nevadilo. Děti s Lisou si odskočily do obchodu utratit nějaké peníze a k večeru se odebraly zpátky na chalupu. Večer následovalo prozměnu krvavé koleno s Jardou, a také se na nás přijela podívat Martina.

Neděle 17.8   V neděli vstávaly děti hodně pozdě, Jednak proto, že byla neděle a také proto, že už jsme trochu unavení z neustávajícího řádění a blbnutí. Dětem jsme udělali svačinu a vyrazili autobusem směr Jilemnice. V Jilemnici jsme navštívili Krkonošské muzeum. Zpáteční cesta do kopce se nám ale vůbec nelíbila. Jedinou útěchou pro nás bylo sluníčko, které se do nás začalo opírat. Večer jsme s Jardou vyrazili na louku a hráli postupně státy, na sudaře a nakonec krvavé koleno , což nám vydrželo do čtvrt na deset.

Sobota 16.8   Probudili jsme se opět do deštivého rána. Dopoledne jsme vyráběli sádrové masky obličejů. Odpoledne jsme hráli hry a na hodinku vyrazili do deště s detektorem, a hledali co kdo ztratil na okolních loukách. Našli jsme několik minciček, nějak železo, hodně trhacích zátek od piva a spoustu odpadků.

Pátek 15.8   Jako na potvoru se v době shromažďování a příprav k odjezdu spustil nepříjemný déšť. Nakládání zavazadel a přesun dětí na nádraží byl tedy pěkně nepříjemný a také jsme pořádně promokli. Cesta proběhla bez větších komplikací a ke konci se na nás dokonce usmálo sluníčko. Na chalupě nám zatím Lia připravila večeři, takže i příjezd byl příjemný.  Ubytovali jsme sebe i děti, zahráli si několik her, osprchovali se a v poměrně pozdní hodinu vyrazili do postelí. Děti byly plné dojmů a zážitků, takže nebylo vůbec jednoduché je uspat. Nakonec se to povedlo, ale to už byly tři hodiny ráno.

Tak jako každý rok, i letos se chystáme v létě na pobyt na horách. Připravujeme pro Vás spoustu soutěží a her, dobrou náladu a bláznivé nápady.

Tak a tady budeme bydlet...

Jedná se o tradiční pobyt na horách. Ubytování v objektu bývalé církevní školy v Křížlicích, asi 6 km od Jilemnice. Je třeba mít sebou vlastní spacák. Vaříme si sami, jídlo 5x denně a pitný režim samozřejmostí. Chystají se výlety po horách, na Hucul farmu, do Jilemnice, případně na koupání. Cena pro děti ze Zvonice je 300,- Kč, pro případné ostatní zájemce 1200,- Kč. Zahrnuje pojištění, stravu, pobyt, dopravu a materiál potřebný pro činnost s dětmi.